Найважливіше – духовно сформувати своє життя, так само для кожного священика ця формація є ключовою. Церква подає потрійну дорогу пошуку Ісуса Христа: – правильне роздумування над Божим Словом; – активна участь у святих Таїнствах Церкви, а особливо в Євхаристії; – служіння любові найбільш потребуючим. Ці три дороги окреслюють цілу програму духовної формації кандидата до свячень і визначають напрямок його майбутньої духовності.
Слово Боже і молитва Щодня у семінарії відбувається півгодинна ранкова медитація, котра закінчується постановою, що є відповіддю віри на почуте Слово і зрозуміння об’явлення Божої волі на сьогоднішній день. Першою і фундаментальною відповіддю на Боже Слово є справжня молитва, яка є живою та особистою зустріччю з Богом, котрий промовляє. Семінаристи, окрім молитов, встановлених планом дня, повинні самостійно знаходити час на індивідуальну молитву. Мовчання Серед неспокою і галасу необхідним елементом молитви є правильне зрозуміння сенсу та релігійної вартості мовчання. Воно дає змогу почути Бога, котрий промовляє, і навпаки, занурюємося в тишу, щоб Його почути. Євхаристія У житті Семінарії Євхаристія повинна бути найважливішим пунктом кожного дня, щоб для семінаристів, які щоденно беруть в ній участь, вона пізніше стала центром їхнього священицького життя. Необхідним елементом для духовної формації є виховання в майбутніх священиках чесноти покаяння. Семінаристи повинні користуватися Таїнством Покаяння і духовного керівництва раз на два тижні. Послух Для майбутніх священиків послух повинен бути першочерговою вартістю. Послух становить інтегральну складову тотожності священика, таким чином окреслюючи його приналежність до Церкви через утримування постійного зв’язку з ієрархією. Целібат II Ватиканський Собор називає целібат «цінним даром Божої благодаті, що його дає Отець вибраним. Ця досконала стриманість ради Небесного Царства, як знак та прояв любові, і немов особливе джерело духовної плідності в світі». У латинській Церкві Таїнство Священства уділяється лише тим, хто зможе показати, що є покликані Богом і вони отримали від Нього дар чистоти в цілковитому і довічному целібаті. Целібат потрібно прийняти з любов’ю на підставі дозрілої волі і постійно відновлюваного вибору, що не може здійснитися без відповідної психічної і сексуальної зрілості, а також без глибокої і правдивої молитви та повного підпорядкування духовному керівництву.